Kłopoty z konwerterem w samochodzie – jakie mogą być przyczyny?

Konwerter momentu obrotowego jest elementem, który występuje w przypadku niemal każdej skrzyni automatycznej. Zastępuje on tradycyjne sprzęgło, które jest wykorzystywane razem ze skrzyniami manualnymi. Teoretycznie mechanizm ten powinien być wieczny, ponieważ nie ma elementów ciernych. Pracuje na zasadzie tłoczenia oleju hydraulicznego poprzez turbinę, przenosząc w ten sposób moment obrotowy na wirnik, który – poprzez sprzęgła w skrzyni – połączony jest z kołami pojazdu. Niestety czasami zdarzają się uszkodzenia konwerterów. Sprawdzamy jakie są ich najczęstsze przyczyny.

Problemy z olejem w skrzyni

Posiadając auto z tak zwanym automatem trzeba wiedzieć, że w skrzyni tego typu należy regularnie wymieniać olej. Zazwyczaj interwały to 50-60 tysięcy kilometrów. Płyn znajdujący się wewnątrz przekładni jest tym samym, na którym pracuje konwerter. Gdy jego poziom jest zbyt mały, sprzęgło hydrokinetyczne nie jest zalane w pełni, co powoduje że nie przenosi ono poprawnie mocy silnika na koła. Również w przypadku bardzo starego i spalonego oleju konwerter nie będzie pracował prawidłowo.

Przeciążanie skrzyni biegów

Holowanie ciężkich przyczep, ruszanie na światłach z piskiem opon, rajdowy styl jazdy – tego zdecydowanie nie lubią automatyczne skrzynie biegów. Podobnie zresztą jak konwertery, który w skrajnych przypadkach mogą nawet rozpaść się wewnętrznie. Zauważymy wtedy znaczne osłabienie siły samochodu, wibracje na biegu jałowym, czasami jazda po pełnym rozgrzaniu skrzyni w ogóle nie będzie możliwa. Niezależnie jaki jest powód usterki, na stronie https://www.mvs.auto.pl/regeneracja-konwerterow.html możemy znaleźć przykładową usługę regeneracji konwerterów, która jest znacznie tańsza od ich wymiany na nowe.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 × 3 =