Żyj w zgodzie z SEO (Search Engine Optimization) i efektywnie promuj swój sklep

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Sklep internetowy, zarówno ten dopiero rozpoczynający swoją działalność, jak i istniejący już od jakiegoś czasu, wymaga promocji. Co do tego nikt z nas nie ma chyba najmniejszych wątpliwości. Dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów to cel każdej osoby prowadzącej własny biznes, nie tylko internetowy. Sposobów promowania stron www jest bardzo dużo, jednak wiele z nich jest niejako przypisanych do specyfiki dziedziny, w obrębie której istnieje. Są jednak uniwersalne metody, wdrożenie których pozwoli na znaczne zwiększenie liczby odwiedzających sklep online. Poniżej znajduje się kilka praktycznych sposobów na skuteczne reklamowanie witryny.

Blog – ciekawie i na temat

Prowadzenie ciekawego, tematycznego bloga zawierającego praktyczne porady dla potencjalnych klientów potrafi zwiększyć popularność sklepu internetowego o kilka punktów procentowych. Jest to sposób warty uwagi, bowiem wykorzystujemy własną wiedzę i doświadczenie, przedstawiając kupującemu informacje na temat interesujących go produktów. Treści o charakterze poradnikowym zawsze przyciągają uwagę.

Jeżeli prowadzimy sklep ze zdrową żywnością, warto poświęcić kilka artykułów na temat pochodzenia sprzedawanych produktów oraz ich wyższością nad produktami dostępnymi w każdym innym sklepie. Jeżeli oferujemy sprzedaż akcesoriów sportowych, porównajmy dostępne produkty i wskazać, który sprawdzi się najlepiej w konkretnych warunkach. Dobrze jest także zamieszczać recenzje poszczególnych produktów. Są one czytane bardzo chętnie przez potencjalnych kupujących.

Strategia SEO – klucz do sukcesu

Oczywiście, prowadzenie bloga jest ważne, ale równie istotne są frazy zawarte na stronie i to w odpowiednich miejscach, mające bezpośredni wpływ na pozycjonowanie. Blog powinien mieć odpowiedni tytuł oraz przyjazny adres URL. Należy pamiętać, że obrazy zawarte na stronie internetowej naszego sklepu powinny mieć odpowiednie rozmiary oraz opisy. Istnieje bowiem grupa klientów, którzy dotrą do nas poprzez wyszukiwarkę obrazów. Ale to dopiero początek przysłowiowej góry lodowej. Odpowiednie linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne pozwoli na zwiększenie popularności naszego sklepu internetowego.

Strategia SEO odgrywa kluczową rolę dla funkcjonowania każdej witryny. Jeżeli nie mamy wystarczającej wiedzy na ten temat, warto zainwestować w fachowe porady świadczone przez takie podmioty jak agencja SEO (Search Engine Optimization). Firma pozycjonująca stworzy dla nas odpowiednią strategię oraz wdroży ją. Doskonałym przykładem takiej firmy jest iCEA , ciesząca się ogromnym poważaniem wśród wielu firm, w tym również największych koncernów. Z tym, co obejmuje pełen zakres działań dotyczących pozycjonowania, można zapoznać się w witrynie firmy.

Kampanie Google Ads

Stworzenie kampanii w ramach Google Ads jest teoretycznie proste. W trzech krokach można określić ją jako:

– określenie budżetu, jakim dysponujemy w konkretnym czasie,

– konfigurowanie kampanii,

– czekanie na efekty, jakie przyniosła.

Również w tej kwestii doskonałym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług profesjonalnej agencji SEO (Search Engine Optimization), która nie tylko przeprowadzi kampanię, ale zrobi to w sposób maksymalnie oszczędne przy zachowaniu maksymalizacji efektów. Google AdWords polega na tym, że my jako osoby chcące wypromować nasz sklep internetowy, płacimy za każde kliknięcie.

Koszt pojedynczego kliknięcia zależy od bardzo wielu zmiennych. Warto znać te parametry, aby za jedno wejście zapłacić np. 10 groszy a nie 40 groszy. Różnica jest niewielka? W przypadku pojedynczych kliknięć rzeczywiście tak jest, ale w przypadku 1000 wejść koszty różnią się znacząco.

Media społecznościowe – czyli sprzedaż w XXI wieku

Media społecznościowe typu Facebook dają nam jako sprzedających ogromne możliwości promowania swojego sklepu internetowego. Stanowią one bardzo skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Również w naszym sklepie online powinny być odnośniki umożliwiające przekazanie reakcji na Facebooka czy Twittera. Dobrze sprawdzają się także wszelkiego rodzaju wieloetapowe konkursy tworzone na portalu społecznościowym. Potrafią zwiększyć ruch na naszej stronie nawet o kilkanaście procent i są bardzo korzystne dla ogólnej jakości SEO (Search Engine Optimization).

Współpraca z innymi podmiotami

Warto wiedzieć, że współpraca z innymi podmiotami, które oferują niejako uzupełnienie oferty naszych produktów może przynieść nadspodziewanie dobre rezultaty. Jeżeli sprzedajemy obuwie, nawiążmy współpracę z podmiotami oferującymi produkty pielęgnacyjne. Takie wzajemne wspieranie się najczęściej jest bezkosztowe i opiera się w oparciu o umowę o współpracy między dwoma podmiotami.

Bez względu na to czy rozpoczynamy dopiero sprzedaż internetową, czy nasz sklep istnieje już kilka lat, warto zastosować kilka sposobów na zwiększenie popularności witryny. Należy przy tym mieć na uwadze, że profesjonalna firma, taka jak iCEA może pomóc na wiele sposób. Po pierwsze, wykona profesjonalny audyt strony www nie tylko pod kątem SEO (Search Engine Optimization), ale również biznesowym.

Często audyt taki wykonywany jest bezpłatnie po to, aby wskazać najsłabsze punkty w ramach prowadzonego sklepu online. iCEA działa w taki sposób, aby każdy jej klient posiadał wiedzę jakie działania podejmuje i jakie przynoszą efekty. Dzięki pomocy profesjonalnej agencji SEO dokonana zostanie kompleksowa optymalizacja strony, co wpłynie bezpośrednio na rozwój prowadzonego przez nas biznesu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*